موسسه حقوقی دادآرمان

وجود یکی از جهات تجدیدنظرخواهی حقوقی در رای بدوی که در ماده ۳۴۸ قانون آیین دادرسی مدنی به آن اشاره شده است، موجب نقض رای بدوی از سوی دادگاه تجدیدنظر و صدور رای جدید می باشد و در صورت عدم ذکر جهات تجدیدنظرخواهی در دادخواست تجدیدنظر، دادخواست از سوی دادگاه رد خواهد شد.

تجدیدنظرخواهی چیست؟

تجدیدنظرخواهی، اعتراض به رای صادره از سوی دادگاه بدوی (نخستین) است. اصل بر این است که همه آرای صادره از مراجع قضایی قطعی و غیر قابل تجدیدنظر خواهی هستند، جز در مواردی که قانون امکان تجدیدنظرخواهی از آنها را پیش بینی کرده است.

دادگاه تجدیدنظر از همان اختیاراتی که دادگاه بدوی دارا است برخوردار می‌ باشد، یعنی هم نسبت به امور موضوعی و هم نسبت به امور حکمی رسیدگی و قضات است. همچنین تجدیدنظر خواهی روشی اصلاحی تلقی می‌ گردد و از نظر سلسله مراتب قضایی، مرجع تجدیدنظر، مرجعی عالی محسوب می ‌شود.

طبق ماده ۳۵۶ قانون آیین دادرسی مدنی، مقرراتی که در دادرسی بدوی رعایت می ‌شود در مرحله تجدیدنظر نیز جاری است مگر اینکه به موجب قانون ترتیب دیگری مقرر شده باشد.

طبق ماده ۳۴۹ قانون آیین دادرسی مدنی، مرجع تجدیدنظر فقط به آنچه که مورد تجدیدنظرخواهی است و در مرحله نخستین مورد حکم قرار گرفته رسیدگی می‌ نماید. همچنین به گفته ی وکیل تجدیدنظرخواهی طبق ماده ۳۶۲ قانون آیین دادرسی مدنی، ادعای جدید در مرحله تجدیدنظر مسموع نخواهد بود.

چنانچه رای صادره از سوی دادگاه بدوی حضوری باشد، تنها راه اعتراض به رای صادره تجدیدنظرخواهی است و اگر رای صادره غیابی باشد راه اعتراض به آن واخواهی از رای غیابی است. جهت دریافت مشاوره درباره رای طلاق غیابی با وکلای موسسه حقوقی دادآرمان در ارتباط باشید…

تجدیدنظرخواهی

جهت دریافت مشاوره از بهترین وکیل آنلاین تجدیدنظرخواهی می توانید از طریق پیام رسان ها مانند واتساپ (وکیل آنلاین واتساپ)، اینستاگرام، یوتوب، ویسگون، روبیکا و تلگرام (وکیل آنلاین تلگرام) با ما در ارتباط باشید و به صورت غیر حضوری سوالات و مشکلات حقوقی خود را مطرح کنید و با دریافت پاسخ پرسش های خود از مزایای موسسه حقوقی آنلاین استفاده کنید.

جهات تجدیدنظرخواهی حقوقی

مهـدی رضـوی ، وکیل تجدیدنظرخواهی در مورد اعتراض به رای بدوی تاکید می کند، برای اینکه تجدیدنظرخواه بتواند به رای بدوی اعتراض کند و دادخواست تجدیدنظرخواهی از سوی دادگاه تجدیدنظر پذیرفته شود، باید یکی از جهات تجدیدنظرخواهی که در قانون پیش بینی شده است در رای بدوی وجود داشته باشد، در واقع وجود جهات تجدیدنظرخواهی، دلیل پذیرش دادخواست تجدیدنظر از سوی دادگاه تجدیدنظر است.

پیج اینستاگرام موسسه حقوقی دادآرمان

طبق ماده ۳۴۸ قانون آیین دادرسی مدنی، جهات درخواست تجدیدنظر به قرار زیر است:

  • الف – ادعای عدم اعتبار مستندات دادگاه: در صورتی که قاضی با استناد به مستندات فاقد اعتبار مانند مواد نسخ شده در قانون رای بدوی را صادر کند تجدیدنظرخواه می تواند به رای صادره اعتراض کند.
  • ب – ادعای فقدان شرایط قانونی شهادت شهود: طبق قانون شهود برای شهادت دادن در دادگاه باید شرایطی از جمله عاقل و بالغ بودن و ذینفع نبودن در موضوع پرونده و… را داشته باشند و عدم وجود هر یک از شرایط شهود یکی از دلایل اعتراض به رای بدوی است.
  • ج – ادعای عدم توجه قاضی به دلایل ابرازی: بی توجهی قاضی به اسناد و مدارک ارائه شده توسط هر یک از طرفین دعوی یکی از دلایل اعتراض به رای بدوی است، اما بی توجهی قاضی به دلایل ابرازی زمانی از موجبات تجدیدنظرخواهی محسوب می شود که با آن دلایل بتوان دعوی را اثبات کرد.
  • د – ادعای عدم صلاحیت قاضی یا دادگاه صادر کننده رأی: اگر مرجعي كه دعوا در آن مطرح شده است فاقد صلاحيت ذاتي در رسيدگي به پرونده باشد آن مرجع مكلف است حتي بدون ايراد ذينفع، از رسيدگي به آن دعوا خودداری کند و قرار عدم صلاحيت صادر نمايد. چنانچه رایی از دادگاهی فاقد صلاحیت محلی صادر شده باشد، زمانی نقض خواهد شد که خوانده به این موضوع اعتراض کرده باشد .

     

  • ه- ادعای مخالف بودن رأی با موازین شرعی و یا مقررات قانونی: رای باید مطابق با مواد قانونی یا موازین شرعی باشد در صورت مغایرت رای بدوی با یکی از مواد قانونی یا موازین شرعی تجدیدنظرخواه می تواند به رای اعتراض نماید.

تبصره – اگر درخواست تجدیدنظر به استناد یکی از جهات مذکور در این ماده به عمل آمده باشد در صورت وجود جهات دیگر، مرجع تجدیدنظر به آن جهت هم رسیدگی می ‌نماید.

مشاوره واتساپ موسسه حقوقی دادآرمان

جهت دریافت مشاوره غیرحضوری با وکیل آنلاین موسسه حقوقی دادآرمان با بهره مندی از مزایای استفاده از سایت موسسه حقوقی و اطلاع از به روزترین اخبار و رویه های حقوقی در محاکم با دستیابی به شماره تلفن بهترین وکیل خانم در تهران مشاوره دریافت کنید و از سایر خدمات موسسه حقوقی آنلاین بدون هزینه و صرف وقت پاسخ سوالات خود را دریافت نمایید.

ضمانت اجرای عدم ذکر جهات تجدیدنظرخواهی حقوقی

یکی از مواردی که در ثبت دادخواست تجدیدنظرخواهی حقوقی از آرای صادره از مراجع قضایی باید رعایت کرد، ذکر جهات تجدیدنظرخواهی حقوقی در دادخواست تجدیدنظر است.

در امور حقوقی، رویه عملی برخی از شعب دادگاه ‌های تجدیدنظر صدور قرار رد تجدیدنظرخواهی به دلیل عدم ذکر جهات تجدیدنظرخواهی حقوقی در لایحه تجدیدنظرخواهی است.

با توجه به اینکه تجدیدنظرخواه یا فرجام‌خواه دعوی تجدیدنظر‌خواهی خود را مشروط به هیچ یک از جهات قانونی ننموده و نه تنها در دادخواست تجدیدنظرخواهی بلکه در مشروح لایحه اعتراضیه نیز اعتراض خویش را مشروط به جهات قانونی تجدیدنظر نکرده است و به صرف تجدیدنظرخواهی کفایت می ‌نماید، لذا اعتراض مطرح شده از نظر بدون جهت بودن، دارای موقعیت قانونی نبوده و غیرقابل ‌استماع می ‌شود و از آنجا که درخواست تجدیدنظر نیازمند تعیین جهات تعیین شده قانونی بوده و با وصف عدم ذکر جهات تعیین شده قانونی، مجوزی برای رسیدگی به دادخواست تقدیمی تجدیدنظرخواه وجود ندارد، لذا قرار رد تجدیدنظرخواهی صادر می ‌شود.

همچنین عدم ذکر جهات تجدیدنظر، از موارد نقص دادخواست تجدیدنظر نمی باشد تا مرجع رسیدگی کننده، تکلیف به ارسال اخطار رفع نقص داشته باشد.

مشاوره تلفنی - موسسه حقوقی دادآرمان

برای دریافت کاملترین مشاوره آنلاین از طریق کانال حقوقی تلگرام موسسه حقوقی دادآرمان به نشانی https://t.me/dadarmanlf با مهدی رضوی و بهترین وکلای پایه یک دادگستری  (وکلای دپارتمان خانواده : وکیل مهـریه در شمال تهران، بهترین وکیل مهریه در شرق تهران و وکیل مهریه در غرب تهران …. ) در خصوص کلیه دعاوی حقوقی و کیفری در ارتباط باشید…

آرای قابل تجدیدنظرخواهی در امور حقوقی

طبق ماده ۳۳۱ قانون آیین دادرسی مدنی احکام زیر قابل تجدیدنظر می باشند:

  • الف- در دعاوی مالی که خواسته یا ارزش آن از سه میلیون ریال متجاوز باشد.
  • ب- کلیه احکام صادره در دعاوی غیرمالی.
  • ج- حکم راجع به متفرعات دعوا در صورتی که حکم راجع به اصل دعوا قابل تجدیدنظر باشد.

تبصره – احکام مستند به اقرار در دادگاه یا مستند به رای یک یا چند نفر کارشناس که طرفین کتبا رای آنان را قاطع دعوا قرار داده باشند قابل درخواست تجدیدنظر نیست مگر در خصوص صلاحیت دادگاه یا قاضی صادر کننده رای.

هرگاه خواسته مصرحه در دادخواست سه میلیون ریال باشد و تا پایان جلسه ‌ی اول دادرسی خواهان آن را به بیشتر از سه میلیون ریال افزایش دهد حکم صادر شده که در این حالت قطعی محسوب نمی ‌شود و قابل تجدیدنظر است. همچنین طبق ماده ۳۳۱ قانون آیین دادرسی مدنی بند (ب) همه‌ ی احکام صادر شده در دعاوی غیرمالی قابل تجدیدنظر است و فرقی ندارد که دعوای غیرمالی ذاتی و یا غیرمالی اعتباری باشد.

قرارهای قابل تجدیدنظرخواهی

قرارهای زیر قابل تجدیدنظر است، در صورتی که حکم راجع به اصل دعوا قابل درخواست تجدیدنظر باشد:

  • الف- قرار ابطال دادخواست یا رد دادخواست که از دادگاه صادر شود.
  • ب- قرار رد دعوا یا عدم استماع دعوا
  • ج- قرار سقوط دعوا
  • د- قرار عدم اهلیت یکی از طرفین دعوا

هیأت عمومی دیوان عالی کشور در رأی وحدت رویه شماره‌ی ۶۴۰-۱۸/۸/۷۸ قابل اعتراض بودن قرارها را اصل دانسته است.

متقاضیان می توانند برای دریافت مشاوره حقوقی حضوری در مورد نحوه تنظیم و تقدیم دادخواست تجدیدنظرخواهی به دادگاه تجدیدنظر با شماره تماس بهترین وکیل تهران با وکلای موسسه حقوقی دادآرمان در ارتباط باشند….

چه کسانی حق تجدیدنظرخواهی دارند؟

طبق ماده ۳۳۳ قانون آیین دادرسی مدنی، در صورتی که طرفین دعوا با توافق کتبی حق تجدیدنظرخواهی خود را ساقط کرده باشند، تجدیدنظرخواهی آنان مسموع نخواهد بود، مگر در خصوص صلاحیت دادگاه یا قاضی صادر کننده رای.

طبق ماده ۱۱ قانون تجدیدنظر آرای دادگاه ‌ها، اشخاص زیر حق اعتراض به رای صادره و تجدیدنظر خواهی دارند:

  • حق درخواست تجدیدنظر خواهی در مورد احکام حقوقی: محکوم ‌علیه یا نماینده قانونی یا قائم‌ مقام او مانند وراث، وصی، انتقال‌گیرنده که از رأی دادگاه متضرر می‌ شود و رای دادگاه به ضرر او صادر شده است.
  • حق درخواست تجدیدنظر در مورد احکام کیفری: محکوم‌علیه یا نماینده قانونی او، شاکی خصوصی یا نماینده قانونی او از جهت برائت متهم یا از نظر ضرر و زیان، دادستان از جهت برائت متهم یا عدم انطباق حکم با موازین قانونی
  • حق درخواست تجدیدنظر در مورد قرارها: هر یک از طرفین دعوی (خواهان و خوانده) که قرار دادگاه به ضرر او صادر شده باشد یا نماینده قانونی آنها

مشورت با وکیل تجدیدنظر خواهی جهت تنظیم لایحه تجدیدنظر در امور کیفری مانند دعاوی مواد مخدر و ارتباط با وکیل موادمخدر تضمینی موسسه حقوقی دادآرمان می تواند به تخفیف و کاهش مجازات متهم کمک بسزایی کند…

نکات دادخواست تجدیدنظرخواهی حقوقی

وکیل تجدیدنظرخواهی در خصوص تنظیم و تقدیم دادخواست تجدیدنظرخواهی ادامه می دهد: تنظیم دادخواست تجدیدنظر باید مطابق با قوانین باشد تا مورد پذیرش از سوی دادگاه تجدیدنظر باشد، در غیر این صورت اگر مطابق با قانون نباشد از سوی دادگاه رد می شود.

در دادخواست تجدیدنظرخواهی باید نکات زیر قید شود:

  1. نام و نام خانوادگی و اقامتگاه و سایر مشخصات تجدیدنظرخواه و وکیل او در صورتی که دادخواست را وکیل داده باشد.
  2. نام و نام خانوادگی، اقامتگاه و سایر مشخصات تجدیدنظرخوانده.
  3. حکم یا قراری که از آن درخواست تجدیدنظر شده است.
  4. دادگاه صادرکننده رای
  5. تاریخ ابلاغ رای
  6. دلایل تجدیدنظرخواهی

با توجه به آنچه در خصوص اهمیت تنظیم دادخواست تجدیدنظرخواهی با توجه به قوانین گفته شد، توصیه ما به متقاضیان پرونده های دعاوی ملکی مشاوره و راهنمایی گرفتن از وکیل ملکی تضمینی موسسه حقوقی دادآرمان است تا در کوتاه ترین زمان به مناسبترین نتیجه در تجدیدنظرخواهی دست یابند… 

مهلت تجدیدنظرخواهی حقوقی چقدر است؟

مهدی رضوی بهترین وکیل آنلاین تجدیدنظرخواهی در خصوص مهلت تجدیدنظرخواهی می گوید، یکی از مهمترین نکاتی که در خصوص اعتراض به رای بدوی و سایر مراحل دادرسی (فرجام خواهی، اعاده دادرسی) باید بدانید مهلت تجدیدنظرخواهی و اعتراض به رای صادره است، چرا که تقدیم دادخواست تجدیدنظرخواهی خارج از مهلت مقرر قانونی اگر دلیل موجهی نداشته باشد، موجب رد تجدیدنظرخواهی می شود.

طبق ماده ۳۳۶ قانون آیین دادرسی مدنی، مهلت درخواست تجدیدنظر اصحاب دعوا، برای اشخاص مقیم ایران بیست روز و برای اشخاص مقیم خارج از کشور دو ماه از تاریخ ابلاغ یا انقضای مدت واخواهی است. همچنین طبق ماده ۳۳۷ این قانون، هرگاه یکی از کسانی که حق تجدیدنظرخواهی دارند قبل از انقضای مهلت تجدیدنظر ورشکسته یا محجور یا فوت شود، مهلت جدید از تاریخ ابلاغ حکم یا قرار در مورد ورشکسته به مدیر تصفیه و در مورد محجور به قیم و در صورت فوت به وارث یا قائم‌ مقام یا نماینده قانونی وارث شروع می‌ شود.

موسسه حقوقی دادآرمان

اگر سمت یکی از اشخاص که به عنوان نمایندگی از قبیل ولایت یا قیمومت و یا وصایت در دعوا دخالت داشته ‌اند قبل از انقضای مدت تجدیدنظرخواهی زایل گردد، طبق ماده ۳۳۸ این قانون مهلت مقرر از تاریخ ابلاغ حکم یا قرار به کسی که به این سمت تعیین می ‌شود، شروع خواهد شد و اگر زوال این سمت به واسطه رفع حجر باشد، مهلت تجدیدنظرخواهی از تاریخ ابلاغ حکم یا قرار به کسی که از وی رفع حجر شده است، شروع می‌ گردد.

وکیل پایه یک دادگستری تهران ادامه می دهد، همچنین طبق ماده ۳۴۰ در صورتی که در مهلت تعیین شده دادخواست تجدیدنظر به مراجع مذکور تقدیم نشده باشد، تجدیدنظرخواه با دلیل و بیان عذر خود تقاضای تجدیدنظر را به دادگاه صادرکننده رای تقدیم می ‌نماید. دادگاه مکلف است ابتدا به عذر عنوان‌ شده که به موجب عدم تقدیم دادخواست در مهلت مقرر بوده رسیدگی و در صورت وجود عذر موجه نسبت به پذیرش دادخواست تجدیدنظر اتخاذ تصمیم می ‌نماید.

متقاضیان می توانند جهت دریافت مشاوره حقوقی از بهترین وکیل پایه یک دادگستری برای آگاهی از به روزترین رویه های حقوقی و قضایی در محاکم با شماره وکیل حقوقی موسسه حقوقی دادآرمان در ارتباط باشند…

رد تجدیدنظرخواهی

بهترین وکیل ایران در مورد دلایل رد شدن دادخواست تجدیدنظرخواهی از سوی دادگاه چنین توضیح می دهد، طبق قانون آیین دادرسی مدنی، در موارد زیر دادخواست تجدیدنظرخواهی از سوی دادگاه تجدیدنظر رد خواهد شد:

  • طبق تبصره ۲ ماده ۳۳۹ قانون آیین دادرسی مدنی، در صورتی که دادخواست خارج از مهلت داده شود و یا در مهلت قانونی رفع نقص نگردد، به موجب قرار دادگاه صادرکننده رای بدوی رد می ‌شود. این قرار ظرف بیست روز از تاریخ ابلاغ در مرجع تجدیدنظر قابل اعتراض است، رای دادگاه تجدیدنظر قطعی است.
  • اگر تجدیدنظر خواه پس از پایان مهلت مقرر قانونی دادخواست تجدیدنظر را بدون دلایل موجه، به دادگاه تقدیم کند، دادخواست تجدیدنظر رد خواهد شد.
  • طبق ماده ۳۴۴ اگر مشخصات تجدیدنظرخواه در دادخواست معین نشده و معلوم نباشد که دادخواست دهنده چه کسی می‌ باشد یا اقامتگاه او معلوم نباشد و قبل از انقضای مهلت، دادخواست تکمیل یا تجدید نشود، پس از انقضای مهلت، دادخواست یادشده به موجب قرار دادگاهی که دادخواست را دریافت نموده رد می‌ گردد. این قرار نسبت به اصحاب دعوا ظرف ده روز از تاریخ الصاق به دیوار دادگاه قابل اعتراض در دادگاه تجدیدنظر، خواهد بود.
  • دلایلی که برای تجدیدنظرخواهی از رای بدوی بیان می شود، موجبات نقض دادنامه تجدیدنظر خواسته را فراهم نکند، تجدیدنظرخواهی بر حسب مورد از سوی دادگاه تجدیدنظر رد خواهد شد.
  • اگر هر یک از طرفین دعوا، دادخواست تجدیدنظر خود را مسترد کنند، بر اساس ماده ۳۶۳ قانون آیین دادرسی مدنی، مرجع تجدیدنظر، قرار ابطال دادخواست تجدیدنظر را صادر می ‌نماید.
مشاوره حقوقی رایگان موسسه حقوقی دادآرمان

همچنین وکیل پایه یک دادگستری در مورد رد دادخواست تجدیدنظرخواهی به دلیل عدم رعایت شرایط قانونی دادخواست تاکید می کند، طبق ماده ۳۵۰ قانون آیین دادرسی مدنی، عدم رعایت شرایط قانونی دادخواست و یا عدم رفع نقص آن در موعد مقرر قانونی در مرحله بدوی، موجب نقض رای در مرحله تجدیدنظر نخواهد بود. در این موارد دادگاه تجدیدنظر به دادخواست دهنده بدوی اخطار می‌ کند که ظرف ده روز از تاریخ ابلاغ نسبت به رفع نقص اقدام نماید. در صورت عدم اقدام و همچنین در صورتی که سمت دادخواست دهنده محرز نباشد دادگاه رای صادره را نقض و قرار رد دعوای بدوی را صادر می‌ نماید.

اگر برای اعتراض به رای طلاق نیاز به راهنمایی دارید، می توانید جهت تنظیم لایحه تجدیدنظرخواهی طلاق با وکیل طلاق در شمال تهران در ارتباط باشید…

شکستن رای با جهات تجدیدنظرخواهی حقوقی

به گفته ی وکیل تجدیدنظرخواهی تغییر رای در دادگاه تجدیدنظر با شکستن رای (نقض رای) امکان پذیر است. در مورد احتمال تغییر رای در دادگاه تجدیدنظر نمی توان پاسخ دقیق و قطعی داد، چرا که احتمال شکستن رای و صدور رای جدید در دادگاه تجدیدنظر به عوامل مختلفی از جمله جهات تجدیدنظرخواهی کیفری یا حقوقی بستگی دارد.

بعد از صدور رای بدوی محکوم علیه می تواند به دلیل وجود هر یک از جهات تجدیدنظر خواهی در دعاوی کیفری و حقوقی که به آنها اشاره کردیم به رای صادره از دادگاه بدوی اعتراض کند. اگر دادگاه تجدیدنظر ادعای تجدیدنظرخواه را برای اعتراض به رای صادره از دادگاه بدوی موجه تشخیص دهد، رای دادگاه بدوی را نقض کرده و رای مقتضی صادر می ‌نماید.

رای بدوی ممکن است به دلایل مختلفی نقض شود. طبق ماده ۳۵۲ قانون آیین دادرسی مدنی، هرگاه دادگاه تجدیدنظر، دادگاه بدوی را فاقد صلاحیت محلی یا ذاتی تشخیص دهد رای را نقض و پرونده را به مرجع صالح ارسال می دارد. همچنین طبق ماده ۳۵۳ همین قانون، دادگاه تجدیدنظر در صورتی که قرار مورد شکایت را مطابق با موازین قانونی تشخیص دهد، آن را تایید می کند. در غیر این صورت پس از نقض، پرونده را برای رسیدگی ماهوی به دادگاه صادرکننده قرار عودت می دهد.

طبق ماده ۳۲۷ قانون آیین دادرسی مدنی، چنانچه قاضی صادرکننده رای متوجه اشتباه خود شود، مستدلاً پرونده را به دادگاه تجدیدنظر ارسال می ‌دارد. دادگاه یاد شده با توجه به دلیل ابرازی، رای صادره را نقض و رسیدگی ماهوی خواهد کرد.

همچنین طبق ماده ۳۲۸، در صورتی که هر یک از مقامات مندرج در تبصره (۱) ماده (۳۲۶) پی به اشتباه رای صادره ببرند با ذکر استدلال، پرونده را به دادگاه تجدیدنظر ارسال می ‌دارند. دادگاه یاد شده در صورت پذیرش استدلال تذکردهنده، رای را نقض و رسیدگی ماهوی می ‌نماید، در غیر این صورت رای را تایید و برای اجرا به دادگاه بدوی اعاده می ‌نماید.

مشاوره تلفنی - موسسه حقوقی دادآرمان

اگر برای ثبت دادخواست و پیگیری پرونده طلاق در دادگاه خانواده در هر مرحله از دادرسی اعم از بدوی، تجدیدنظرخواهی و… نیاز به راهنمایی و مشاوره دارید با وکیل طلاق تضمینی موسسه حقوقی دادآرمان در ارتباط باشید تا ضمن برخورداری از تجربیات وکلای خانواده این موسسه  ۱۰ تا از بهترین وکیل طلاق به متقاضیان معرفی می شود تا با وکالت دادن به یک وکیل طلاق با تجربه در کوتاهترین زمان، بهترین نتیجه را دریافت نمایید.

مرجع صالح برای تجدیدنظرخواهی

طبق ماده ۳۳۹ قانون آیین دادرسی مدنی، متقاضی تجدیدنظر باید دادخواست خود را ظرف مهلت مقرر به دفتر دادگاه صادرکننده رای یا دفتر شعبه اول دادگاه تجدیدنظر یا به دفتر بازداشتگاهی که در آنجا توقیف است، تسلیم نماید.

هر یک از مراجع یاد شده در بالا باید بلافاصله پس از وصول دادخواست آن را ثبت و رسیدی مشتمل بر نام متقاضی و طرف دعوا، تاریخ تسلیم، شماره ثبت و دادنامه به تقدیم کننده تسلیم و درروی کلیه برگ ‌های دادخواست تجدیدنظر همان تاریخ را قید کند. این تاریخ، تاریخ تجدیدنظرخواهی محسوب می ‌گردد.

مشاوره حقوقی رایگان

تبصره ۱- در صورتی که دادخواست به دفتر مرجع تجدیدنظر یا بازداشتگاه داده شود به شرح بالا اقدام و دادخواست را به دادگاه صادرکننده رای ارسال می ‌دارد.

چنانچه دادخواست تجدیدنظر در مهلت قانونی تقدیم شده باشد، مدیر دفتر دادگاه بدوی پس از تکمیل آن، پرونده را ظرف دو روز به مرجع تجدیدنظر ارسال می ‌دارد.

تبصره ۲- در صورتی که دادخواست خارج از مهلت داده شود یا در مهلت قانونی رفع نقص نگردد، به موجب قرار دادگاه صادرکننده رای بدوی رد می‌ شود.

این قرار ظرف بیست روز از تاریخ ابلاغ در مرجع تجدیدنظر قابل اعتراض است، رای دادگاه تجدیدنظر قطعی است.

تبصره ۳- دادگاه باید ذیل رای خود، قابل تجدیدنظر بودن یا نبودن رای و مرجع تجدیدنظر آن را معین نماید. این امر مانع از آن نخواهد بود که اگر رای دادگاه قابل تجدیدنظر بوده و دادگاه آن راقطعی اعلام کند، هر یک از طرفین درخواست تجدیدنظر نماید.

متقاضیان می توانند جهت تنظیم لایحه تجدیدنظرخواهی طلاق با وکیل طلاق در غرب تهران در ارتباط باشند، همچنین استفاده از مشاوره های تلفنی و آنلاین با وکیل طلاق در شرق تهران جهت تنظیم و نگارش لایحه تجدیدنظر طلاق می تواند شما را به کسب بهترین نتیجه نزدیک نماید….

کلام آخر

با توجه به آنچه در خصوص تقدیم دادخواست و رسیدگی پرونده در مراجع قضایی گفته شد، اکنون می دانیم پیگیری پرونده درهر مرحله از دادرسی و اعتراض به آرای صادره نیازمند دانش حقوقی و آگاهی از قوانین و رویه مراجع قضایی در رسیدگی به دعاوی کیفری و حقوقی است، از این رو برای موفقیت در پرونده در هر مرحله از دادرسی نیاز به حضور یک وکیل با تجربه و کاردان ضروری می باشد.

دکتر مهدی رضوی وکیل موسسه حقوقی دادآرمان یک وکیل پایه یک دادگستری است که در کلیه دعاوی حقوقی و کیفری از جمله دعاوی خانواده، ملکی، ثبت احوال، رابطه نامشروع، کلاهبرداری، ارث، مطالبات، جعل، افشای اسناد محرمانه و سری دولتی ، مواد مخدر و… و همچنین تمام مراحل دادرسی اعم از بدوی، واخواهی، تجدیدنظر خواهی، فرجام خواهی و اعاده دادرسی فعالیت و قبول وکالت می نماید. با وکالت دادن به یکی از وکلای موسسه حقوقی دادآرمان از جمله مهدی رضوی بهترین وکیل پایه یک دادگستری (وکیل مهریه، وکیل طلاق (وکیل طلاق توافقی)، وکیل ملکی، وکیل مواد مخدر، وکیل ارث، وکیل کلاهبرداری، وکیل رابطه نامشروع و…) می توانید بدون اطاله دادرسی و سردرگمی در مراجع قضایی برای ثبت دادخواست و پیگیری پرونده در مراجع قضایی از حقوق خود دفاع کرده و با حضور وکیل پایه یک دادگستری تهران در پرونده خود بهترین نتیجه را دریافت کنید.

اینستاگرام مهدی رضوی- مدیر موسسه حقوقی دادآرمان

همچنین می توانید از طریق پیج اینستاگرام بهترین وکیل ایران با مهدی رضوی بهترین وکیل آنلاین تجدیدنظرخواهی در ارتباط باشید… 

لینکهای مفید موسسه حقوقی دادآرمان 

·        خدمات موسسه حقوقی دادآرمان 

·        وکیل آنلاین 

·        مشاوره حقوقی حضوری 

·        وکیل طلاق 

·        وکیل مهریه 

·        وکیل طلاق توافقی 

·        وکیل ارث 

·        وکیل ملکی 

·        وکیل ملکی آنلاین 

·        امور مهاجرت 

·        انواع جرائم کیفری 

·        وکیل مواد مخدر 

·        وکیل رابطه نامشروع 

مشاوره آنلاین، تلفنی و حضوری دعاوی خانواده – ملکی – کیفری و حقوقی 

02122904873    -      02122904874 

 –09128400921 – 09336267878 – 09336267676 – 

هرگاه پس از صدور رای یکی از جهات تجدیدنظرخواهی که در ماده ۳۴۸ قانون آیین دادرسی مدنی، به آنها اشاره شده است، وجود داشته باشد تجدیدنظرخواه می تواند به رای بدوی اعتراض کند.

  مشاوره حقوقی